Pienińska przygoda
14.06.2019 Sandra Słodkowska 200
grafika

W dniach od 4 do 7 czerwca uczniowie SP2 przebywali na wycieczce w Pieninach.

We wtorek (04.06.2019) o godzinie siódmej wyruszyliśmy autobusem w niezwykłą przygodę, pełni nadziei na piękną pogodę i niesamowite wspomnienia. Nie zawiedliśmy się! Podziwialiśmy piękne krajobrazy otaczające Krościenko nad Dunajcem – serce Pienin. Po wielogodzinnej podróży rozruszaliśmy nogi podczas zabaw integracyjnych.

Drugi dzień wycieczki był pełen wyzwań. Na szczęście towarzyszył nam cudowny przewodnik – pan Jurek, który podczas wejścia na Trzy Korony wspierał nas nie tylko dobrym słowem, ale też czekoladą, kanapkami i wodą Pienińską, bo – jak się okazało – wejście na szczyt góry wymagało ogromnej determinacji i jeszcze większej ilości wody i kalorii. Męki wspinaczki i trudy pokonywania zabłoconych szlaków zostały prędko nagrodzone – ze szczytu Trzech Koron dostrzec można było nawet ośnieżone szczyty Tatr.

Po powrocie do pensjonatu okazało się, że niezbadane są zapasy uczniowskiej energii – podopieczni, którzy kilka godzin wcześniej umierali ze zmęczenia, znaleźli jeszcze siły na spacer nad Dunajcem, szybki trening na plenerowej siłowni, grę w tenisa stołowego czy zabawy w ogrodzie. Na koniec dnia odbyły się również zajęcia profilaktyczne dotyczące asertywności.

Czwartkowy dzień przebiegał już spokojniej. Najpierw odwiedziliśmy bacówkę i kupiliśmy oscypki, a następnie spacerowaliśmy wąwozem Homole. Po zwiedzaniu cerkwi  czekała nas atrakcja dnia – przejazd kolejką linową na Palenicę i z powrotem, a później szaleństwo zakupów w Szczawnicy.

Piątek był dniem pożegnania z górami. Najpierw pojechaliśmy do Czorsztyna, gdzie zwiedziliśmy ruiny zamku i podziwialiśmy piękne krajobrazy. Później zmieniliśmy perspektywę i cieszyliśmy oczy górskim widokiem, płynąc rejsem po Jeziorze Czorsztyńskim. Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie Niedzicy. Po kilku godzinach jazdy uczniowie –  pewnie stęsknieni za szkołą J - z radością przywitali Nakło.